lørdag den 18. december 2010

Juletræ...

Faktisk tog jeg i dag en drastisk beslutning..Ingen juletræ i år! Tiden er løbet lidt fra mig, og synes ikke det passer ind. Juleaften skal holdes ved min mor, så vi har planlagt en tur til Dybbro juleland på onsdag, min mor skal jo have et træ. Så jeg kan stadig nå at ombestemme mig. Men indtil da har jeg købt en "nødløsning" i IKEA.


Problemet er jo så juletræspynten...
Hvert år køber vi et stykke julepynt som passer til en oplevelse eller har en betydning for vores familie. Der er et lille hus fra det år vi købte det hus vi bor i. En nisse i en gondol fra Venedig, da min datter var der for første gang. En nissesoldat som var det første julepynt min datter og jeg købte da vi havde vores første jul efter skilsmissen fra min første mand (er altså kun ved nummer to!!).


Der er også julepynt fra langt tilbage. Mit første hjemmelavede julepynt (jeg var tre år og vi boede i Afrika), fra mine ungdomsrejser og fra venner i andre lande eller familie (blandt andet USA). Når der så bliver hængt et stykke julepynt på træet, mindes vi og fortæller historierne. Det er den bedste juletradition vi har her i huset....Mon jeg kan undvære det??!!

Vi ses..

1 kommentar:

Ditte sagde ...

Lyder som en dejlig juletradition, og du behøver vel ikke undvære den, selvom du har bestemt dig for ingen juletræ?
Synes det er herligt når julepynten er personlig, det gad jeg godt have mere af. Rigtig god 4. søndag i advent ;)