lørdag den 22. marts 2014

DIY på foer til hæklet etui



Flere på Instagram er i gang med at hækle jaquard hækling. 
Og der bliver hæklet etuier i mange farver og mønstre - dejligt at se. Og meget inspirerende.

Så her er en DIY på at sy foer i.

Billede 1

Billede 1: jeg ligger mit etui på stoffet med bunden mod fold. Det er svært at give et mere nøjagtigt mål, da størrelserne på etuierne varierer efter mønsteret. Jeg klipper ikke sømmerum i bunden hvor etuiet er lagt til fold. Men jeg klipper 1 cm sømmerum på de tre andre sider.

 Billede 2
Billede 2: vælg en lynlås der passer. Jeg vælger altid en der er lidt længere (grundet at jeg køber stort ind, og jeg ved ikke hvor store etuierne er. Så er det lettere at klippe af lynlåsen)
Jeg syer lynlåsen på vrang mod stof ret (bagsiden af lynlåsen og ret  siden af stoffet)vender stoffet ned og stikker. Husk at lynlåsen sættes indenfor sømrummet. Dette gøres også på den anden side af lynlåsen og stik. 

 Billede 3
Billede 3: Nu lynes lynlåsen. Siden hvor lynlåstappen sidder syes først. Derefter syes den anden side.

 Billede 4
Billede 4:Nu er etuiet færdigt. Jeg trimmer og klipper skrå ved bunden, så er der ikke så meget stof der fylder.

 Billede 5
Billede 5: Foret ligges ind i etuiet


 Billede 6
Billede 6+7: sæt etuiet fast med nåle og sy fast i hånden.

 Billede 7

Så er det bare i gang med hæklenålen så der er mange etuier at montere ;-)


Håber I kan bruge den. Jeg vil meget gerne have en tilbage melding når I har brugt den, og DIY'en var til at forstå.
På IG hedder jeg LeneZulu.

Hilsen Lene





11 kommentarer:

GitteBlinkilde sagde ...

Det er smart. Jeg plejer altid at sy både lynlås og foer fast i hånden. Men vil prøve din ide næste gang :-)

Julie sagde ...

Super Lene ;0) Så vil jeg gå igang med det iaften. Havde også fået syet lynlåsen på foeret, men så retten vendte ud af ;0)

Helle Jescika sagde ...

Det ser så godt ud, Lene

Trillemus sagde ...

Tusind tak. Jeg vil snart afprøve din fine DIY, for jeg har etuier som mangler foer.

Kh Mette

Britt sagde ...

Jeg synes den ser meget fin og overskuelig ud. Der går nok noget (læs:lang) tid inden jeg får den afprøvet. Tusind tusind tak!

Siri sagde ...

Den likte jeg. Den fikk jeg lyst til å prøve! Hilsen Siri

Gitte sagde ...

Sikke da en super blog, du har, som jeg fandt via et link fra Patchwork-blomsten.

Jeg kunne altså også godt tænke mig at lære at hækle sådan nogle fine tasker, hvor underviser du? Jeg bor i Århus og kører gerne mod nord for at få lidt ekspertundervisning af dig.

Med venlig hilsen Gitte

Unknown sagde ...

åhh det ser så nemt ud.. men det kræver fjende nr. 1 skal lykkes ud(symaskine) og det er jeg ikke sikker på jeg er klar til... me gemmer lige dit indlæg så jeg har det når den en dag ser dagens lys

Anonym sagde ...

Kan man købe opskriften på selve etuiet og mønstene? Det ville lige passe til mit diabeteskit:)

james luke sagde ...

buy relaxation syrup
purple syrup
buy lean
wockhardt lean
Tris promethazine
Hi tech lean
tek lean
legal lean
AKA syrup
relaxation syrup
codeine for sale
wocklean gallon
wocklean purple drank
teklean
promethazine syrup
lean
Actavis promethazine
farmapram
buy farmapram
farmapram for sale
farmapram 2mg
ralaxation syrup
relaxation purple syrup
buy purple syrup
guaiatussin-ac-codeine-phosphate
ativan-2mg
amnean
codeine-linctus-syrupcare-plus
buy codeine linctus
uk codeine linctus
care plus for sale
order codeine linctus online
wockhardt-levothyroxine
phenergan-elixir-5mg-5ml-promethazine-sugar-free-oral-solution-100ml
uk cough syrup
codeine uk
prometharhazine syrup for sale

Unknown sagde ...

Plenty Thingz is een e-commerce website, hier kun je elk product vinden. Spin, wiebel en race; het kan allemaal met onze kinderauto! Deze wiebelende auto houdt je kind actief en ontwikkelt zijn evenwichts- en coördinatievaardigheden tijdens het spelen. Hier vindt u trapauto mercedes. Een skelter houdt je kind in beweging en fit. Met deze geweldige kinderskelter zal je kind jarenlang plezier beleven aan zijn avontuurlijke ritten. Deze prachtige skelter is geproduceerd onder licentie van MERCEDES-BENZ.